Thursday 4 December 2014

Akiko without Orden's?

First of all, ramai sangat yg dah perasan ape dah jadi dengan Akiko anak kesayangan Orden's ni.
Why I'm leaving AirAsia X, and peoples keep judging and saying all bad fucking things about me.
Okay read, listen, and understand.

Before berhenti dari AirAsia X

  1. Once a week, selalu sngat received call from my sisters either in whatsapp msg or thru wechat and so on. My sisters selalu sangat mengadu what is going on in Ipoh, they are not trying to say any bad things about my mum, which I'm not going to mentioned what had she done.
  2. After listening, bukan terus assume membabi buta okay. Apply Annual Leave, balik Ipoh and terus siasat what is exactly happened and yet i am surprised sebab i saw what is going on.
Adopted son name Ewan's
  1. This fucker came from where the hell I'm not really sure but as my mum said he is a guy from Kelantan. Dye kerap sangat cerita masalah bodoh dye kat ibu aku about drugs, friendship, study, and family matters.
  2. Ewan dah kahwin and ada anak, menurut ibu isterinya ade di Kelantan. Yg pelik mak bapak Ewan ni tak mampus lagi, tapi sibuk mengadu kat ibu pasal parents dye suh ceraikan bini, Bila ibu bagi nasihat xnk plak hg dengar kan? Duk kusut kepala donga lah!
Sj & Nahjuwa Orden's
  1. Dua adik aku ni mengadu katanya ibu banyak habiskan masa melayan masalah iwan, duduk dekat rumah dengan hp , sibuk melayan group gosip dye bagai.
  2. Make it short, Iwa terbaca msg yg Ewan anta dekat ibu katanya "I Miss You" hahaha what the fuck ;)
  3. And Ewan selalu mintak topup dekat ibu, amount Rm5 ibu akan bagi Rm10 an bila mintak Rm10 dapat topup Rm20. Ingat ibu aku mak kau ke setan?
Asam Pedas Tajria's
  1. Tempat ibu aku mencari rezeki sebagai chef. Kat sini ibu bekerja dengan Nini, Ila, Ekin dan musibut lain.
  2. Sejak keje sini, ibu berubah layan lagi jiwang mcam hati minah bodoh tiga ekor ni. Sorry aku dah xde hati nak pakai ayat sopan.
Okay, dekat sini aku nak bgthu yg aku tak puas hati dengan Nini sebab2 tertentu dimana aku dtg rumah obek aku and tanya what is actually her problem sampai buat satu benda ni diluar expectation aku,

Nini
  • Anak Bali & Zaleha 
  • Sebaya aku 23 tahun
  • Toklen okay
Dipendekkan cerita, Nini ni adelah upload benda tak elok kt wechat and cakap itu ini, kata aku xback up sedara bagai sbb biarkan tunang dye Tengku Ameer melayan Yaya Poilam. Aku xsuka buat tindakan melulu, aku siasat tnya elok-elok betul ke ape yg Nini cakap. So pihak Yaya nak saman malu sebab si Nini cakap yaya pelacur bagai. Maruah oramg jgn sesuka nak jaja. Aku cakap dgn Yaya, elok discuss sbb Nini sepupu aku, aku xnak benda kecik jadi besar. Okay depa setuju.

Rumah Obek Bali & E'ah
  1. Masih hormat obek, datang bagi salam and cium tgn obek siap cakap ade benda nak settle. Dengan nada marah "Haaaa silakan masuk panggil semua org, hg ni kurang ajar nak panggil anak aku sial" kata obek Eah kat aku.
  2. Obek, relax dulu bnde blm mula kan? Gelabah pehal? :D Aku tnye, first time ke anak kena panggil sial? Bile mase aku cakap? Anak hg ingat malaikat nak suh aku p mati xde pun aku report kat ayah ibu aku sebab "Nini untung buat sieaaa bukan stkat mak bapak backup, ibu aku pun sebelahkan dye. Okay copy?"
  3. Obek Eah sambut salam aku ng family Yaya siap cakap, "Duduklah jgn risau, bukan ade pelaris pun" Kenapa ehh obek cakap macam tu? Hahahaha
Discussion bertukar perang dingin

Simple je soalan aku dekat obek bali and e'ah.
Obek, tujuan ika datang bukan nak masuk campur hal Nini dengan tunang walaupun datang dgn mereka. Yg itu kita bincang kemudian lepas ika cakap ape sebab ika nak jumpa dengan Nini, anak obek smpai ika rase tak puas hati.

Obek E'ah warning aku, "Ika hg dgr sini, obek xsngka hg kurang ajar dtg buat cerita. Lepas ni hg keluar hg bukan anak buah obek lagi, Nini bukan sepupu hg!" Betul itu obek nak? Xdehal laaa

Okay obek bali, ika nak tanya dekat Nini sekali dgr eh?
  1. Ape salah ika smpai Nini tergamak ajar Ipoh look around and cari anak ikan?
  2. Bila ika tegur salah ibu, ibu kata for fun and ibu ngadu kat nini smpai nini cakap "Anak-anak cik ziela jealous lah tu"
  3. Obek, ibu ika bukan janda atau single mother eh? Suami dye ayah ika masih hidup. Adik Ipar obek bali, adik kandung obek e'ah, ape salah buat kami mcam ni?
Guess what, obek bali xleh jawab and obek eah ulang bnda same for few times aku kurang ajar, buat mulut. GILA punya org! Anak hg buat salah lagi mahu tutup cerita pongpang! Sumpah lawak.
Nini answered my questioned. Katanya
  • Hg tahu nape mak hg rapat dgn aku, sbbnye ibu hg tak suka bf hg. Sbb tu ngadu kat aku.
Wei bangsat, kalau xsuka laki aku ke, tunang aku ke, suami aku ke? Ape kena mengena hg nak ajar dye bnde alah pukimak tu,bodoh! Xpaham soalan.

Sejak kejadian tu, aku merajuk dgn ayah sbb ayah xback up aku, xdefend aku, xpujuk aku tp sibuk bangsat lain yg xtaw crita bgthu ayah mane location aku. Wei brothers and uncles, I am in Ipoh. Apa lancau korang nak ngadu bagai haa. Aku cakap dkat ayah, aku akan balik rumah dgn syarat xnk jme ibu sebab hati aku terluka.

Ayah siang malam kerja, ibu sibuk keluar karaoke dgn Nini, spendtime dengan janda. Bukan korang xtaw janda perangai mcam mane. Aku anak ayah, anak kesayangan ayah. Aku tahu korang xleh tgk ayah lebihkan aku. Tapi aku bersumpah, those people that betrayed me slowly akan dpat balasan satu ahri nanti! Sebab ape, lpas aku dah okay dengan ayah baru baru ni, after few days aku text ayah. Ayah terus berbeza padahal he had said that he love me. Aku xatw mulut puaka mana xleh tgk ayah sygkan aku?

Betrayed
  1. Adik-adik, kenapa saat ayah marah pasal kakak, no one stand up for me? Kenapa korang xbgthu why kakak jadi pemarah jadi pembenci, jadi semua ni?
  2. Why no explanation for me from your side? All happened because korang yg bukak cerita dulu sbb korg xleh trima Nini and ibu buat ayah. But why kakak sorang jadi mangsa? Is it fair for me?
I am running out of time, i'll be update again this hurting journey tomorrow. Sekarang ni nak bersiap pergi tahlil sepupu aku. Semoga arwah Naim Zainal Abidin dicucuri rahmat.

Takziah obek Nanang's and family xx

No comments:

Post a Comment