Friday 5 December 2014

Malam tahlil arwah Muhd Naim Bin Zainal Abidin

Desa Tambun, Ipoh

  • Bila smpai je rumah obek nanang, yg dah ade cume obek meimei and abg ejal anak dye. Tahlil start lepas isyak. Dalam pukul 8:15pm mcam tu ibu sampai. Dye mai dgn obek e'ah, iwa, iza, and indra. Ape yg kelakarnya obek dgn sepupu aku kemain risau siap bnyk kali bgthu aku ibu aku dah smpai :D
  • Apa lagi, ibu kandung kan? Sebagai anak mai laa hadap salam cium tgn, ayah xajar aku jadi biadap so bnda baik mestila kena buat. Ibu sambut salam, acah konon xnak tgk muke aku. Nyampah benor ye? Hahaha
Lepak-ing dengan obek-obek
  • Sembang itu ini, semakin rancak lah suara aku. Sedara ramai apedehal kan? Seronok deme mlayan aku. Tak sangka lame xnmpak batang hidung kau ttibe muncul plak mngejut padahal crita aku hebat org menjaja, chill sudah ;)
  • Abg ipar ayah aku pun tnye, "so skrg ni hg dah brape lame kt ipoh, ika?" Aku jawab bersahaja "dah tiga bulan bek."
  • "Habis selama ni muka hg kat mana?!" Aikk obek kerek nampak, ape lagi slumber aku jawab, "ade kat sini haa muke xnmpak ke?" Hahaha berubah berkerut muke obek aku. Ape ingat aku ni jahanam sangat ke? Werkk! :p
Ketibaan ratu mulut muncung
  • Tudia, mulut muncung aka retis sampai dah. Tetiba ade org cuit belakang aku, ehh adi botak abg sepupu aku pn ade, sempat la buat lawak sat dgn dye. Salam hormat dye dgn kak rina, sempat laa tnye khabar. Alhamdulillah perang dingin rumah nini, abg adi & kak ina xmasuk campur. Aku dengan abg & kakak sepupu hubungan elok je, syukur :)
  • Nini nampak ibu, ibu nampak nini (maklumlah besar dgn besar) HAHAHA
  • Kemain lagi kata si nini "ohh aunty ku" peluk laga cium pipi bagai dengan ibu pun gitu haaaa biasalah comolot partner. Both are covering each other secrets. Huahuahua
Sabar
  • Tetiba sepupu aku dtg nasihatkan aku minta bersabar sbb mak aku lebihkan org. Alaa xdehal laa chill laa dah xheran la, aku xsalah buatpe nak goyang. Dah tlebih knyg dgn crita buruk depa jaja sal aku. Jgn perut depa terlebih bncit mngata aku sudah. Pahala percuma sapa tak mau.
  • Life must go on, ape nak pikir benda bodoh gini. Xdehal lah. Orang yg percaya bkn stakat bodoh, tapi hitam hati bkan setakat dikulit.
  • Kalau nak dikatakan, anak obek aku pn mlm tahlil tu cakap dye rasa nak je sound mak aku. Aku tnye apehal, dye cakap mak aku sindir dye. Aku cakap senang je, anak sendiri dye buat haruk ni kan anak buah yg dye xngam. Biarkan jgn lyan, sbb dye sayang nini je. Mampus p laa. Kisah plak?
Indra Putra Kasuma
  • Malam tu kemain dye ngendeng kat aku sampai dye lupe yg ayah marahkan aku. Siap tanya banyak kali, "balik laa rumah boleh tidur dgn suma. "Hari ape kakak nak balik, jgn lupa bagtitahu. Suma tunggu kakak" :')
  • Seriously, lama xjumpe adik bongsu aku ni makin handsome plak dye skrg. Proud of him sbb dye bukan lalang. What happen arounds him dye xamek port, ape yg dye tahu Kakak Kiko's is his favorite sister! Love you adik xxx 

Rasanya stkat ni saja lah story utk harini. And just tertanya siapakah sakai yg log in wechat aku, then tetiba delete or blocking me thru wechat. Beb, goyang ka? Esok mati mcam mane? Xleh lari wei air neraka gasak kejar hg laa, bawak bertaubat k.

p/s: biar kita dipandang hina dimata org sekeliling, jgn dipandang hina oleh yg maha Esa. Bertaubatlah selagi masih sempat ;)

For you ayah, kakak always love you. I miss you every seconds in my life. Be strong, insyaAllah satu hari ayah tahu kenapa kakak diamkan diri. take care xx

Sisters and brother, look back those times, think carefully why all this happened and because of whom. Then decide what is the best for family if you are in my shoes. Take care, kakak sayang korang and maafkan atas ape yg dah jadi. Fight for your right, fight for your blood :')

No comments:

Post a Comment